2017-10-19

Чаено парти за здравословно хранене

IMG_7242.JPG

Първокласниците от ОУ „Св. Кл. Охридски“ и тяхната преподавателка Ели Тоткова си спретнаха чаено парти , на което поканиха много родители.  Пиха чай от шипки, говориха за ползите от здравословното хранене, забавляваха се, получаваха одобрението на своите родители.

IMG_7244.JPG  IMG_7250.JPG

В препълнената кошница на еколожката Деси Ангелова малчуганите откриха много плодове и зеленчуци, така важни за хранителния режим на детето – едни познаваха добре, други виждаха за първи път.

IMG_7253.JPG  IMG_7254.JPG

Наученото в заниманието им помогна да се справят без грешки с играта, в която трябваше да наредят пъзела на хранете, така важни за тяхното здраве.

Всяко дете получи по две лесни рецепти за здравословна храна, която да приготви вкъщи с помощта на мама. Ще ги предложим и на Вас и да Ви е сладко!

И деца и родители си тръгнаха от екопартито с  ябълки в ръце.

IMG_7265.JPG  IMG_7266.JPG

Събитието е част от проект SPEAKGREEN НА Сдружение „Младежки дейности“, финансиран от TELUS International Europe.

 

Курабийки за деца само с 2 съставки

Няма как да ги объркаш, направени са само от 2 съставки! Много са вкусни, а и спокойно можеш да ги “усложниш” и направиш още по-вкусни с допълнителни пълнежи и подходящи съставки по твой избор.

 

Съставки:

 

1 чаена чаша пълнозърнести едри овесени ядки

 

2 добре узрели банана – намачкани

 

По желание можете да добавите студено-пресовано кокосово масло за страхотен кокосов аромат.

 

Време за приготвяне: 5 мин; Време за готвене: 15 мин; Готово количество - около 8 бр.

 

Начин на приготвяне:

 

Загрей фурната на 180°C.

 

Смесваш намачкания банан и овесените ядки в средна купа, добавяш пълнеж по желание. Оформяш на малки топчици и ги поставяш върху тава, предварително постелена с хартия за печене. Печеш 15 мин и остави да изстинат преди сервиране.

 

Допълнителният пълнеж може да бъде от сушени сини или червени боровинки, ягоди, кайсии, кокосови стърготини, малко какао или рожков, за да добие шоколадов цвят и вкус. Разбира се, всичко трябва да е съобразено с възрастта и предпочитанията на детето.

 

Бърза и Здравословна Баница с овесени ядки

 

Някога представяла ли си си, че за да направиш баница няма да са ти необходими умения и време за месене и точене на тесто и кори, че няма да са ти необходими дори кори за баница?!

Представям ти любимата на моето семейство баница с овесени ядки. Без бяло брашно, само с полезни и вкусни съставки.

Много е бърза и лесна за приготвяне. Приготвя се за около 5 минути, а се пече за не повече от 15 мин. Не е необходима предварителна подготовка. Изключително лесен и удобен вариант за из път. Винаги, когато пътуваме и заминаваме за море или планина с децата приготвям по една доза, нарязана на малки парчета, увити във фолио. Така знам, че закуската за децата е осигурена за първите няколко дни :)

[Подсказка]: Идеална е и за гости, особено непредвидени. Повярвай ми те дори остават силно впечатлени от тази кулинарна изненада. Вкусът е прекрасен, а ароматът от печката – вълшебен :)

Баницата е подходяща за деца, които умеят да дъвчат и при които вече е въведен глутенът и останалите съставки. Овесените ядки могат да бъдат заменени с други зърнени култури по твой избор – от лимец, ръж, спелта, пшеница и т.н. Може да избереш зърнени ядки с по-малко съдържание на глутен или без глутен (напр. елда). Припомням, че вече се предлагат и овесени ядки без глутен.

Рецептата съдържа глутен, мляко, яйца.

Необходими продукти (количествата им са ориентировъчни):

•          3-4 яйца (за предпочитане домашни)

•          1 кофичка или буркан кисело мляко (може и повече)

•          1/2 до 1 чаена лъжичка сода

•          около 2/3 пакет Овесени ядки (но обикновено е според количеството на течната смес от млякото и яйцата)

•          100-150 гр. Сирене (или на вкус)

•          2-3 супени лъжици Кокосово масло (или Гхи масло)

 

•          Краве масло за намазване (Гхи за предпочитане)

Хубавото е, че няма точно количество на съставките и можеш да я приготвиш на око според наличните продукти и твоя вкус до получаването на сравнително гъста смес за печене.

Начин на приготвяне:

1.         Разбивам яйцата в голям удобен съд. Аз използвам вилица за целта.

2.         Слагам содата в киселото мляко и изчаквам 1-2 мин да започне да кипи и да увеличи обема си, след което го изсипвам при яйцата и разбърквам добре.

3.         Сипвам нужното количество овесени ядки и разбърквам, докато се получи по-гъста смес, като оставям място и за сиренето. Важно: Използвам сухи, а не предварително накиснати овесени ядки, защото ако са накиснати сместа не се изпича добре.

4.         Добавям натрошеното сирене.

5.         Добавям кокосовото масло (най-добре предварително разтопено, но често го начупвам и слагам в твърдо състояние)

6.         Разбърквам всичко* и изсипвам в тава, предварително застлана с хартия за печене.

*Ако ти се вижда рядка сместа преди да изсипеш в тавата, добави още овесени ядки или натрошено сирене. Ако е гъста добави още мляко с малко сода.

7.         Слагам в предварително загрята фурна на 1800 и печа около 15 мин. или до получаване на приятен загар (виж на снимката).

8.         Вадя от фурната и намазвам с краве масло отгоре. Само понякога добавям и настърган кашкавал, но не е препоръчително за малки деца.

9.         Завивам за малко с кърпа и след 5 мин. цялото семейство се нахвърляме върху нея.

Опитай да направиш баницата и напиши в коментар дали ти е харесала :)

Добър апетит!

Сайта се поддържа чрез WebBuilder
Вход